Akceptuj Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
WYZNACZAMY
STRATEGIE

Analizy struktur organizacyjnych oraz procesów

Cel usługi

Analizy struktur są niezwykle istotne dla przedsiębiorstw, działających
w zmiennym otoczeniu. Pomagają dostosować zarządzanie do zmian prawnych, personalnych czy produkcyjnych.  Zmiany organizacyjne mogą dotyczyć rożnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa, przy czym rzadko jest to jeden wyodrębniony obszar - wprowadzanie zmian to proces kompleksowy obejmujący najczęściej wiele powiązanych ze sobą aspektów działalności firmy.

Analizy struktur organizacyjnych i procesów obejmują następujące elementy:

  • określenie podziału na piony funkcjonalne;
  • analiza metod zarządzania w organizacji;
  • opracowanie zmian struktury organizacyjnej;
  • wdrażanie zmian i struktur organizacyjnych;
  • dopasowanie modeli strukturalnych do specyfiki organizacji i wymogów rynku;
  • analiza istniejącego obiegu dokumentów i informacji;
  • analiza systemów  wynagrodzeń w porównaniu do dostępnych rozwiązań rynkowych (benchmarking);
  • stanowiskowa karta pracy.

W dokumencie wynikowym analizy, każdy proces jest opisany według kolejnych kroków w ramach przebiegu procesu oraz specyfikacji wymaganych informacji (takich jak wykonawcy procesów, wykorzystywane dane i dokumenty wejściowe, przetwarzanie danych i dokumentów, wygenerowane dane i dokumenty wyjściowe, powiązania i relacje z innymi procesami).

Na życzenie Klienta zidentyfikowane i opisane procesy mogą być poddane ocenie pod kątem ich zasadności i efektywności. Ocena zawierać może postulowane zmiany, które powinny zoptymalizować ich przebieg w ramach umiejscowienia procesu w strukturze organizacyjnej firmy, obowiązków uczestników i właścicieli procesów oraz sposobu realizacji procesu.

Do kogo kierowana jest usługa?

Do podmiotów, w których wnętrzu lub otoczeniu pojawiają się zmiany, a także do podmiotów, które dostrzegły błędy w dotychczasowym sposobie funkcjonowania.

Kiedy nawiązać współpracę?

Z naszymi doradcami najlepiej rozpocząć współpracę przy planowaniu  zmian organizacyjnych – analiza umożliwi dokonanie efektywnych zmian, które przyniosą pozytywne efekty w długookresowej polityce Klienta.